Zklidní naši mysl, přináší uvolnění a prospívá srdci a cévám. Obyčejná procházka.

HanaRohlenová

Hodnocení obsahu
Sdílejte obsah s přáteli

Kromě již uvedeného, každodenní procházka, byť je třeba jen krátká, prospívá našemu organizmu i z mnoha dalších důvodů. Chůze je činnost fyzicky velmi nenáročná a proto ji může provozovat každý, jak mladí, tak i starší lidé. Nic nás nestojí, jen trochu toho času. A bezpochyby, jak je potvrzeno mnoha lékařskými studiemi, má na náš organizmus velmi blahodárný vliv. Již malá tělesná zátěž totiž velmi příznivé účinky. Při chůzi se zapojuje velké množství svalů a tím je posiluje. Zlepšuje se i činnost srdce, snižuje krevní tlak. Pro naše dobré trávení je chůze také velmi zdravá, protože spolehlivě posiluje činnost střev. A naše klouby udržuje v kondici, pravidelný pohyb jim samozřejmě jen prospívá.

Chůze je prospěšná jak lidem ve městech, tak i těm na venkově. Procházka v přírodě nás zklidní, uvolní, náš mozek relaxuje a odpočívá. Blahodárné účinky má ale i vycházka do městského parku, třeba s krátkým posezením na lavičce. Na naši psychiku má nezanedbatelný pozitivní vliv. Vychutnáváme si chvilku klidu v příjemném prostředí, odpočíváme od od stresu, který v dnešním hektickém životě dnes zažíváme všichni. Člověk relaxuje, uvolní se a zklidní.

Studie se úplně neshodují v tom, kolik času denně nebo týdně by měl člověk strávit chůzí, aby to přinášelo jeho organizmu užitek. Některé tvrdí, že stačí 120 minut týdně, některé že alespoň 30 minut denně. Přesná doba asi není tak důležitá. Stačí si prostě najít čas. Místo tramvají jít pár zastávek pěšky, po nedělním obědě se jít projít do parku, místo dlouhého vysedávání u televize se projít po okolí, obejít pár bloků, vyčistit si hlavu. Máte poruchy spánku? Taková klidná podvečerní procházka třeba váš spánek zkvalitní. A že třeba trochu prší nebo jsou zimní pošmourné měsíce? Samozřejmě, procházka za dlouhých teplých letních večerů je báječná a trochu jiná, než když je na teploměru pár stupňů nad nulou, nebo mrzne. Ale je prospěšná za každého počasí. Stačí se jen správně obout a obléci.

Věděli jste, že ti co stráví nějaký čas svižnou chůzí, spálí stejné množství kalorií jako pomalejší běžec? Takže i pro ty, kteří potřebují shodit nějaké to kilo, je chůze dobrým prostředkem jak s nadváhou zatočit.


Ti ,co si vyberou procházky delší, mohou používat trekové nebo turistické hole. Jsou dobrou oporou a odlehčí kloubům i svalům. Pomáhají udržet stabilitu a také díky nim tělo zapojí do činnosti i ruce a ramena. Jsou i skládací a teleskopické a z různých materiálů. Pokud jste aktivní turisté, jistě se investice do nich vyplatí.

jste fyzicky velmi zdatní, nebo je pro vás sport již nemyslitelný, procházky vám prospějí. Lehká, volná chůze, nebo svižnější tempo. Je to jedno, vždycky je to velmi zdravý pohyb.

 


Sdílejte článek s přáteli!

Přidat komentář

Pro přidání komentáře k Zklidní naši mysl, přináší uvolnění a prospívá srdci a cévám. Obyčejná procházka., je nutné být přihlášený(á)/zaregistrovaný(á).


Jméno a příjmení:

Váš komentář:



×