Soumrak firemních vánočních večírků ?
V současné situaci, kdy existuje značné riziko nákazy spojené s covid-19 a s tím souvisejícími vládními opatřeními, je pro většinu firem nemožné uspořádat klasické vánoční večírky, jak bylo dlouhá léta zvykem. Vadí to hodně jejich zaměstnancům, je jim to jedno, nebo je to pro ně vysvobození?
Personálně-poradenská společnost Hays provedla v minulých dnech rychlý průzkum mezi uchazeči o zaměstnání, aby zjistila, jak tuto situaci vnímají a jakou alternativu je jim jejich zaměstnavatel případně připraven nabídnout. Podle tohoto zjištění 65 procent dotázaných absencí vánočních večírků nijak netrpí. Buď o večírky nejeví zájem (33 procent) nebo je jim to je v zásadě jedno. Naopak každoroční předvánoční setkání s kolegy chybí 35 procentům dotázaných. Jak uvádí Kristýna Králová, marketingová manažerka společnosti Hays, většinou jsou to zaměstnanci noví, kteří to považují za ideální způsob jak se seznámit s kolegy, a to i s těmi, se kterými běžně do kontaktu nepřijdou. Také vítají možnost poznat své spolupracovníky v jiném, neformálním prostředí.
Téměř polovina dotázaných (49 procent) uvedla, že jim jejich zaměstnavatel žádnou jinou alternativu k vánočnímu večírku nenabídne. 12 procent respondentů pak uvádí, že firma plánuje večírek v online podobě. V tomto ohledu se nabízí nejčastěji formy online kvízů a soutěží, jak individuálních, tak i týmových. Často využívanou a velmi oblíbenou aktivitou jsou online únikové místnosti, které se začaly objevovat s přechodem zaměstnanců na home office. 37 procent dotazovaných na začátku prosince uvedlo, že zatím nemají od zaměstnavatelů žádnou informaci, zda nějakou aktivitu připraví, z čehož lze usoudit, že řada z nich vyčkávala do poslední chvíle, jak se situace vyvine a co bude případně možné zorganizovat.
Závěr roku je, kromě vánočních večírků, typický také pro různé firemní charitativní aktivity. V letošním roce stále častěji společnosti nabízí svým zaměstnancům možnost přenechat částku spojenou s předvánočními benefity charitativním organizacím. 44 procent dotázaných uvedlo, že jejich zaměstnavatelé přispívají na charitu každoročně v jakémkoliv období roku, 21 procent jich uvedlo, že letos jejich firma plánuje přispět na charitativní účely právě závěrem roku.
Sándor Bodnár, ředitel Hays, uvádí, že nad rámec svých běžných charitativních aktivit přidali i oni jednu navíc. Částkou, která by za běžných okolností připadla zaměstnancům, potěší děti ve fondu ohrožených dětí Klokánek. Nakoupili pro ně několik laptopů, které mohou použít pro distanční výuku nebo pro další vzdělávací aktivity. Stejnou cestou se vydala i řada dalších organizací, ať už jde o finanční příspěvek, zajištění vybavení nebo například formu výpomoci.
Přesto, že vzhledem k nejisté situaci přesun vánočního večírku do nového roku plánují jen 3 procenta zaměstnavatelů, rozhodně se jich firmy vzdát nechtějí. Pokud to okolnosti a jejich ekonomická situace dovolí, hodlají na tuto hezkou tradici v budoucnu navázat. Ze strany zaměstnanců je také zřejmý zájem o nové kreativní nápady, a moderní technologie se rozhodně stanou jejich nedílnou součástí.
Hays plc („Skupina“) je přední světová společnost v získávání specialistů. Skupina je expertem v náboru kvalifikovaných, profesionálních a odborných lidí po celém světě, je leaderem na trhu ve Velké Británii a asijsko-pacifické oblasti a jedním z leaderů na trhu v kontinentální Evropě a Latinské Americe. Skupina působí v soukromém i veřejném sektoru, zabývá se vyhledáváním kandidátů na stálý i dočasný pracovní poměr i smluvními pozicemi.