Jak vyzrát na jarní únavu

HanaRohlenová

Hodnocení obsahu
Sdílejte obsah s přáteli

Na jaře obvykle bývá náš organizmus oslabený dlouhotrvající zimou a nedostatkem denního světla. Zvlášť pokud příliš nedbáme o zdravý životní styl. Někdo se jarní únavu snaží napravit nárazovým detoxem, ale to určitě není pro oslabený organizmus to nejlepší.

Místo toho se můžeme zamyslet nad tím, co dobrého můžeme pro sebe udělat nejen na jaře, ale po celý rok, díky čemu budeme méně unavení, méně náchylní k nemocem, a také veselejší a šťastnější. Vždyť zdraví není jen nepřítomnost nemoci, ale stav úplné tělesné a duševní pohody. Ale jak toho dosáhnout? Vždyť každopádně je v našem zájmu se o to alespoň pokusit. A třeba zjistíme, že dbát na zdravý způsob života se vyplatí.

Zdravý životní styl začíná naším stravováním. To, jaké jsou naše stravovací návyky, velmi ovlivňuje naše zdraví. Na co bychom tedy neměli zapomínat?

 


Pitný režim

Voda je pro naše tělo životně důležitá. A to v dostatečném množství. Pokud máme pocit žízně, je naše tělo už dehydrované a tělesné orgány strádají. Takže správný pitný režim přiměřený věku bychom měli dodržovat po celý rok.

 

Ovoce a zelenina

Zařaďme do svého jídelníčku dostatečné množství ovoce a zeleniny. Dodává nám potřebné živiny, minerály, antioxidanty a vitamíny. A tak si dopřávejme čerstvé zeleninové a ovocné saláty a šetrně tepelně připravená zeleninová jídla co nejčastěji.

 

Mořské ryby jezme častěji

Rybí maso obsahuje nám prospěšné tuky, minerální látky a vitamíny. Také lehce stravitelné bílkoviny, takže nadměrně nezatěžuje naši trávicí soustavu.

 

Dopřejme si dostatek vlákniny a omezme nezdravé cukry

Vlákninu potřebujeme pro správně fungující trávicí soustavu, je velmi důležitá pro naše střeva. Vyvarujme se nadměrné konzumace potravin s přidanými cukry. Jsou to například slazené limonády, doslazované džusy, sladkosti, cukrovinky.

 

Vyhýbejme se průmyslově zpracovaným potravinám

Průmyslově zpracovávané potraviny se už staly běžnou součástí našeho jídelníčku. Ale protože díky mechanickým či chemickým procesům při výrobě ztrácejí cenné vitamíny a živiny, měli bychom jejich konzumaci raději omezit.

 

Nezapomínejme na dostatek pohybu

Jedním z důležitých životních návyků je udržovat se v kondici. Dbát na pravidelný dostatek pohybu. Dobrá fyzická kondice ovlivňuje naše zdraví, hlídá nám váhu a chrání nás před nemocemi. Dostatek pohybu každý den také pomáhá odbourávat stres.

 

Odpočívat je důležité

Čas na odpočinek by si měl najít každý z nás. Dostatek spánku a klidná relaxace našemu organizmu prospěje. Naučme se mít dostatek času sami pro sebe, věnujme se svým zálibám a koníčkům, nebo jen klidnému odpočinku. Psychická pohoda je jedním z důležitých předpokladů zdravého života.

 

Dobrou psychickou pohodu a fyzickou kondici bychom měli udržovat v rovnováze. Příležitost, začít na tom pracovat, je právě teď. Nikdy totiž není pozdě.


Sdílejte článek s přáteli!

Přidat komentář

Pro přidání komentáře k Jak vyzrát na jarní únavu, je nutné být přihlášený(á)/zaregistrovaný(á).


Jméno a příjmení:

Váš komentář:

Hledat podobné články jako Jak vyzrát na jarní únavu.
Nebo hledejte podobné podle části názvu: jak, vyzrát, jarní, únavu.


×