Chcete se přihlásit do výběrového řízení? Je lepší životopis nebo LinkedIn profil ?

HanaRohlenová

Hodnocení obsahu
Sdílejte obsah s přáteli


V současné době už většina firem počítá s tím, že pro uchazeče o zaměstnání je jednodušší a rychlejší reagovat na nabídky prostřednictvím LinkedIn profilu. Podle Kristýny Králové z personálně poradenské společnosti Hays, není už výjimkou, že online formuláře firem, přes které zájemci o pracovní místa mohou reagovat, dnes nabízí obě varianty. Možnost poslat CV nebo LinkedIn profil. Je také pravděpodobné, že pokud jste poslali životopis do personální společnosti, nebo přímo konkrétní firmě, případně jste reagovali zasláním CV prostřednictvím některého z pracovních portálů, tak přestože si personalisté prostudují váš životopis, je víc než možné, že si vyhledají také váš profil na LinkedIn.

Z tohoto důvodu je důležité, aby klíčové údaje v obou těchto dokumentech souhlasily. Aktualizovat svůj životopis byste měli současně s aktualizací vašeho profilu na LinkedIn.

Životopis je stále hlavním zdrojem informací o vás a má sloužit především k tomu, aby personalisté získali věcný a chronologický přehled o vašich dosavadních zkušenostech a dovednostech. Také, a vlastně nejvíc, je bude zajímat, co vás na této práci konkrétně zaujalo a zda se na ni hodíte. Proto je vhodné před odesláním životopisu upravit jej tak, aby odpovídal typu práce o kterou se zajímáte.

Můžete třeba poslat společně s životopisem i motivační dopis, ve kterém konkrétně uvedete, čím vás tato práce a společnost zaujala, a proč byste v daném odvětví chtěli pracovat. Je dobré vyzdvihnout své dovednosti, případně vzdělání a zkušenosti relevantní k nabízené pracovní pozici. Na základě klíčových slov v inzerátu vystihujících zásadní požadavky na tuto pozici, například „analytické dovednosti“, vyzdvihněte v životopise právě tyto dovednosti, samozřejmě pokud jimi disponujete.


Samozřejmě úpravou životopisu není myšleno, že tam připíšeme znalosti a dovednosti, které ve skutečnosti nemáme. Jde spíše o sjednocení terminologie, protože personalista obvykle věnuje čtení životopisu jen několik okamžiků a automaticky v něm hledá slova, která jsou pro obsazované místo typická a která jsou v popisu nabízené pozice v inzerátu uvedena.

LinkedIn profil by měl oživit váš životopis. Díky jeho flexibilitě, vizualizaci a interaktivní povaze, máte příležitost přiblížit personalistovi více vaši osobnost, vaše zkušenosti, dovednosti a co hledáte.

Vytvořte si na LinkedIn zajímavý profil například tímto:

- nahrajte aktuální fotografii, která vás ukazuje v profesionálním světle

- přidejte srozumitelný nadpis, který charakterizuje váš obor a specializaci

- aktualizujte své znalosti a dovednosti, doplňte to třeba videem, prezentacemi, fotografiemi nebo infografikou

- přidejte na profil doporučení od svých kolegů v oboru

- sdílejte relevantní obsah který souvisí s vaší specializací

- spojujte se s lidmi a rozšiřujte svou profesní síť

- zapojujte se do diskuzí ve fórech.

 

Pokud budete aktivní na sociální síti LinkedIn a budete průběžně aktualizovat svůj profil, je pravděpodobné že vás personalisté zaregistrují a mohou vás i kontaktovat bez ohledu na to, jak aktivně nové uplatnění hledáte. Takže dobře připravený LinkedIn profil zvyšuje vaše šance na to, že si vás všimnou ti správní lidé a personalista vás osloví přímo, aniž byste museli reagovat na inzerát.

Takže, poslat životopis nebo žádat přes LinkedIn? Pokud není nutné zaslání životopisu, stačí reakce odesláním LinkedIn profilu s využitím funkce „Easy Apply“. V zásadě ale to není o tom, zda dáte přednost odeslání profilu LinkedIn nebo životopisu. „Váš životopis je stále nejsilnější zbraní při usilování o získání nové práce. Bude ale skvělé, když ho bude doplňovat kvalitní, profesionální a aktuální LinkedIn profil. Takový, který dokáže vyzdvihnout vaše zkušenosti a dovednosti uvedené v životopise, a současně i upozorní na to, co můžete novému zaměstnavateli nabídnout jako osobnost a profesionál ve svém oboru,“ radí Kristýna Králová ze společnosti Hays.

 

O Hays

Hays plc („Skupina”) je přední světová společnost v získávání specialistů. Skupina je expertem v náboru kvalifikovaných, profesionálních a odborných lidí po celém světě, je leaderem na trhu ve Velké Británii a Austrálii a jedním z leaderů na trhu v kontinentální Evropě, Latinské Americe a Asii. Skupina působí v soukromém i veřejném sektoru, zabývá se vyhledáváním kandidátů na stálý i dočasný pracovní poměr i smluvními pozicemi. K 30. červnu 2020 má Skupina 10,400 zaměstnanců pracujících ve 266 kancelářích v 33 zemích a ve 20 specializacích. Finanční rok končící k 30. červnu 2020 vykazuje tyto výsledky:

- Skupina vykázala čistou provizi 966,2 milionů britských liber a provozní zisk (položky podléhající výjimce) 135,0 milionů liber;

- Skupina umístila kolem 66 tisíc uchazečů do trvalých pracovních míst a kolem 235 tisíc lidí do dočasných pozic;

- 17 % z čistých provizí Skupiny bylo vygenerováno v Austrálii a na Novém Zélandu, 26% v Německu, 23% ve Velké Británii a Irsku a 34% ve zbytku světa.

- Segment dočasného umístění představoval 59 % z čistých provizí a segment trvalého umístění představoval 41 % z čistých provizí;

- Hays působí v těchto zemích: Austrálie, Belgie, Brazílie, Česká republika, Čína, Dánsko, Francie, Chile, Indie, Irsko, Itálie, Japonsko, Kanada, Kolumbie, Lucembursko, Maďarsko, Malajsie, Mexiko, Německo, Nizozemí, Nový Zéland, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Rusko, Singapur, Spojené Arabské Emiráty, Spojené Státy Americké, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká Británie.


Sdílejte článek s přáteli!

Přidat komentář

Pro přidání komentáře k Chcete se přihlásit do výběrového řízení? Je lepší životopis nebo LinkedIn profil ?, je nutné být přihlášený(á)/zaregistrovaný(á).


Jméno a příjmení:

Váš komentář:

Kde najít informace



×