4 tipy jak zvýšit konzumaci zdravé zeleniny

Tomáš Rohlena

Hodnocení obsahu
Sdílejte obsah s přáteli

Konzumování zeleniny je velmi zdravé a prospěšné pro naše tělo. Zelenina má pozitivní vliv jak na fyzickou tak duševní st...

Konzumování zeleniny je velmi zdravé a prospěšné pro naše tělo. Zelenina má pozitivní vliv jak na fyzickou tak duševní stránku organismu. Bohužel se nám často nedostává tolik zeleniny, kolik by mělo, což vede k různým zdravotním problémům. V tomhle článku se podíváme na funkční tipy, které vám s konzumací zeleniny pomohou.

Vždy doma mějte zásobu zeleniny

Nedůležitější ze všeho je doma vůbec nějakou zeleninu mít. Zelenina vydrží čerstvá pár dní, některé druhy i víc. Naučte se při každé návštěvě obchodu vkládat do košíku nějakou zeleninu. U oddělení se zeleninou se naučte trávit víc času a zkoušejte i nové druhy ovoce, které jste nikdy neochutnali. Mimo zimu se snažte také zeleninu pěstovat. Dá to trochu práce, ale vámi vypěstovaná zelenina je nezdravější, a často také nejchutnější. Přebytečnou zeleninu vždy zpracujte a nechte zamrazit pro pozdější využití. Je důležité, abyste doma vždy měli zásobu zeleniny připravenou k použití. Pro maximální zdravotní efekt zeleninu různě obměňujte a nezaměřujte se pouze na jeden druh zeleniny.

Vyzkoušejte různé recepty na zeleninové saláty

Zeleninových salátů je celá řada. Existují jednoduché a svěží saláty, ale také saláty se zálivkou, saláty se studenou omáčkou a různé kombinované saláty. Některé vám nemusí chutnat, ale naopak některé vám zachutnají tak, že si je budete chtít dělat stále dokola. To je první skvělá cesta, jak do svého jídelníčku zařadit zeleninu nastálo. Některé saláty v ledničce vydrží čerstvé pár dní. Můžete si tedy udělat větší množství, a průběžně ho konzumovat. Zábavné je udělat si například ochutnávku salátů, nebo mít každý týden k obědu jiný salát.


Připojte k hlavnímu pokrmu i zeleninovou oblohu

Obloha na talíři skvěle vypadá, a zároveň je velmi zdravá. Pomáhá vašemu žaludku odlehčit trávení těžkého hlavního jídla. Krom toho s oblohou do těla dostáváte spoustu dravých vitamínů a minerálních látek. Zahrajte si proto na restauraci, a začněte k hlavnímu jídlu servírovat také zeleninovou oblohu.


Sdílejte článek s přáteli!

Přidat komentář

Pro přidání komentáře k 4 tipy jak zvýšit konzumaci zdravé zeleniny, je nutné být přihlášený(á)/zaregistrovaný(á).


Jméno a příjmení:

Váš komentář:

Hledat podobné články jako 4 tipy jak zvýšit konzumaci zdravé zeleniny.
Nebo hledejte podobné podle části názvu: tipy, jak, zvýšit, konzumaci, zdravé, zeleniny.


×